Instagram

50 година школе

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
април 2024

2117537

Ваша IP адреса: 3.22.249.158
Серверско време: 2024-04-24 02:06:22

Извештај са екскурзије трећег разреда

Дестинација: Охрид, Република Македонија

Време поласка : 18.10.2016. у 06:00 часова

Време повратка: 21.10.2016. у 22:00 часова

Број учесника: 91

Након техничког прегледа аутобуса од стране саобраћајне полиције и алко-теста возача установили смо техничку исправност оба аутобуса и потпуну спремност возача за пут. Кренули смо у 6:00 часова аутобусима високе туристичке класе на утврђену дестинацију у суседну Републику Македонију планом предвиђеним за извођење екскурзије. На екскурзију је кренуло 84 ученика, 6 професора, лекар и два водича. У првом аутобусу је било 43 ученика (одељења III-1, III-2, III-3), 3 наставника и водич а у другом 41 ученик (одељења III-4, III-5, III-7), 3 наставника, лекар и водич. После сат и по вожње прва пауза је изведена у мотелу Предејане а око 9:20 часова смо већ били на граничном прелазу са Македонијом. У 9:50 часова улазимо у Македонију а око 10:00 часова правимо получасовну паузу на LUK-оиловој пумпи.

Прва предвиђена дестинација је била Стоби. Очекујући хостесе у народној ношњи са амфорама вина из винарије „Стоби“, сачекали су нас локални водичи Старог Града – Стоби, трговачког центра римске и рановизантијске империје који су нас провели кроз историју и археолошке локалитете од најстаријих података који датирају из 6-ог века пре нове ере па све до краја 6-ог века нове ере и ток кроз десетвековну историју овог локалитета. У 12:40 часова полазимо пут Битоља и пролазећи кроз шљивике и ливаде стижемо до налазишта Хераклеа Линкестис, где у пратњи локалних водича упознајемо локалитет и остајемо до 15:15 часова. Након завршеног обиласка крећемо за Охрид. У касним поподневним часовима стижемо у Охрид и по плану екскурзије се смештамо у Хотел Климентица који се налази на самој обали Охридског језера. Организовану вечеру у ресторану хотела имамо у 19:00 часова и након вечере испланирано слободно вече. Ученици нису напуштали просторије хотела а разредне старешине су биле дежурне до 01:30 часова. Понашање ученика је било веома добро током путовања и вечери.

Дан други

Доручак у ресторану хотела је између 08:00-10:00 часова. У 10:15 часова полазимо за манастир св.Наум и у панорамском разгледању националног парка Галичица стижемо до висоравни где у краћој паузи посматрамо реплику музеја на води која датира из периода 12-8 век пре нове ере  где су живела племена Пајонаца. Идући ка изворима Црног Дрима пролазимо кроз прелепе пределе планине Галичице, високе 2256 м која је 1958.године проглашена националним парком, окићена са 176 различитих врста биљака и ретким врстама животиња као што су: рис, медвед, вук, лисица...

У св. Наум стижемо у 11:30 часова и остајемо до 13:00 часова, где уживамо у предивној шетњи и одмору на изворима Црног Дрима а после тога идемо у град Охрид на испланирани ручак и разгледање пешачке зоне. Око 18:00 часова се враћамо у хотел а после вечере, у периоду од 22-24:00 часова по плану време проводимо у дискотеци Харем у самом центру Охрида. Здравствено стање ученика је добро. Надзор разредних старешина је на високом нивоу. Забрањујемо или строго контролишемо унос алкохола у хотел тако да је понашање ученика и дисциплина на високом нивоу.

Дан трећи

Устајемо око 8:00 часова. Доручак је у 9:50 часова, након чега крећемо у обилазак старог града Охрида уз пратњу локалних водича. Делимо се у две групе, где једну води Никола а другу Весна. Водичи говоре српским језиком па нам је комуникација олакшана. Прво застајемо испред цркве св.Софије а онда лаганим ходом узбрдо стижемо до манастира Плаошника, где се упознајемо са ранохришћанском базиликом цркве посвећене св.Пантелејмону. Након тога обилазимо Самуилову тврђаву а у повратку антички и византијски амфитеатар. Тесне камене улице нас наводе на Националу радионицу за ручну израду хартије по угледу на кинески начин из другог века пре нове ере. Разгледали смо експонате Гутенбергове пресе из 1450. године и аутентичне цртеже старе охридске школе. Стижемо до центра града и ту проводимо слободно време до ручка.

После ручка одлазимо до Струге, где се Црни Дрим излива из Охридског језера и наставља свој ток хрлећи у сусрет Белом Дриму и тако здружни заједно у Јадранско море. Поново се враћамо у стари град Охрид где проводимо поподне у шетњи и разгледању града. Након вечере одлазимо на забаву у дискотеку Хемингвеј а по повратку у хотел наступа припрема за сутрашњи повратак.

Дан четврти

После доручка и предаје кључева хотела у 9:15 часова напуштамо хотел и полазимо за Охрид. Време до ручка проводимо у шетњи и шопингу. Око 13:30 часова полазимо за Скопље. Форсираном вожњом преко Кичева, Гостивара и Тетова око 16:30 часова стижемо у главни град Македоније. Шетајући кејом Вардара са друге стране посматрамо вешто урађене реплике: Опере, Народног музеја, Каменог моста (Душанов мост), Скопско кале (тврђава) и наравно споменика Александру Македонском. Све личи на престоницу - мало по угледу на стару Грчку мало на Дубаи - више различитих цивилизација са не много укуса смештених на малом простору. Мали Вардар красе и велике лађе - ресторани, као да се историја кроји ретроактивно. У вечерњим светлима мале метрополе и превеликом жељом да постане велика, седимо у кафићу у сенци споменика бугарског цара Самуила. У 18:50 крећемо за Прокупље и уз једну краћу паузу стижемо око 22:00 часова пуни утисака и сувенира. Сачекао нас је директор школе као прави домаћин и кренули смо свако својој кући.

Галерију са свим сликама са екскурзије можете видети ОВДЕ

Закључак и анализа постигнутих циљева

• екскурзија је остварила планиране циљеве
  • припреме које су претходиле извођењу ексукрзије су урађене у складу са Правилником о извођењу екскурзије
  • ученици и наставници су поступали по правилима понашања Правилника о извођењу ексурзија
  • здравствено стање ученика је било у потпуности задовољавајуће, тако да није било потребе за озбиљнијом интервенцијом лекара. Лекар је сво време био на услузи свим учесницима екскурзије и пружао стручну негу и помоћ.
  • организатор путовања, агенција “Прима плус” из Ниша је реализовала садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму. Аутобуси високе туристичке класе су испуњавали техничке услове. Стручни водичи су професионално и систематизовано водили ученике свo време путовања, а на одређеним локацијама имали смо стручну  подршку локалних водича. Смештај у хотелу је био изузетно добар а исхрана у складу са нормативима.
  • време организације екскурзије je у складу са планом.

Нисте регистровани, не можете оставити коментар.