Instagram

Instagram

Наша школа

youtube snimak

50 година школе

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
април 2024
пусчпсн
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Посетилаца online

Ко је на мрежи: 90 гостију и нема пријављених чланова

2117373
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошлог месеца
Укупно
2
2987
4092
2099820
32816
47163
2117373

Ваша IP адреса: 18.189.2.122
Серверско време: 2024-04-24 00:00:25

,,Велика научна неолитска журка 2“ у Архео парку Плочик

Техничка школа ,,15.мај“ и Народни музеј Топлице 19. маја организовали су по други пут  догађај ,,Велика научна неолитска журка“  у Архео парку Плочник. У оквиру недеље Десет дана музеја и у месецу математике,  у необичном амбијенту, наставници, ученици, посетиоци имали су прилику да сазнају више о Плочнику, насељу старом 7500 година, како је живео неолитски човек, о његовим потребама и активностима,  како се обрађују керамика и камен.

         

          

Мај, месец математике је највећа национална научнопопуларна манифестација, која се обележава већ шесту годину широм Србије. Ове године Техничка школа окупила је  наставнике математике и ученике из Прокупља, Ниша, Алексинца  да заједно у Архео парку Плочник обележе месец математике. Како расте Питагорино дрво, како се учи геометрија помоћу игле и конца, симетрија пахуљице, у каквој су вези антропометрија и математика, како се одређује идеална висина штикле помоћу математике, Платонова тела, само су неке математичке радионице. У овом необичном амбијенту наставници, ученици и посетиоци су могли да науче како се обрађује камен, топи руда бакра,  меси неолитски хлеб, како се обликује посуда од глине.

       

Манифестација je почеla у 10 сати и трајалa до 22 часа. Вечерњи часови били су намењени топљењу руде бакра, програму Драмског студија Гимназије из Прокупља, предавању проф др Драгана Гајића (ПМФ Ниш, департман за физику): ,,Јесу ли заиста шетали по Месецу?“ и астрономском посматрању звезда.

       

         

 Фотографије се могу погледати О В Д Е.  

 

Прва награда на конкурсу „Крв живот значи"

На Национални дан добровољног давалаштва крви 11. мај, Општинска организација Црврног крста Прокупље, наградила је ученике основних и средњих школа са територије општине Прокупље, који су стварали на тему „Крв живот значи“. Традиционални ликовни и литерарни конкурс ове организације био је намењен ученицима основних и средњих школа. Циљ је био мотивисање деце да од најранијег узраста развију осећај хуманости, бриге и пружање помоћи другим људима, а добровљно, анонимно и неплаћено давалаштво крви, један од највећих хуманих гестова људи. Ученица Техничке школе, Александра Ристић (I-2) освојила је прву награду у категорији средњих школа. Њена менторка је професор српског језика и књижевности, Татјана Станковић.

Резултати конкурса ,,Крв живот значи 2017":

 Литерарни конкурс

Категорија I-IV разред основне школе

1. Василије Стаменковић, I-4,  ОШ,,9.октобар"

2. Александра Милутиновић, II-2, ОШ,,Никодије Стојановић Татко"

3. Наталија Смиљковић, IV, ОШ,,Милић Ракић Мирко", Доње Кординце

Категорија  V-VIII разред основне школе

1. Миона Благојевић, VII-1, ОШ,,Милић Ракић Мирко"

2. Викторија Јоксимовић, VII-1,ОШ,,Милић Ракић Мирко"

3. Андрија 2,  VI разред, ОШ,,Милић Ракић Мирко"

 Категорија I - IV разреда средње школе

1. Александра Ристић, I-2, Техничка школа ,,15.мај"

 

 

                                                                                 

 Најбољи радови ученика и ментори награђени су књигама. Награде су уручене у Народном музеју Топице 11.маја 2017.  Рад Александре Ристић може се прочитати ОВДЕ.

 

 

 

Обележен Дан школе

Дан школе 15. мај Техничка школа је обележила је организовањем догађаја „Дан отворених врата“. Ово је била прилика за будуће средњошколце да добију све потребне информације о наставним програмима који се уписују за школску 2017/2018. годину као и да, из прве руке, кроз разговор са наставницима и ученицима школе, добију одговоре на сва питања која их интересују око организације наставе.  Представљена су четири подручја рада: машинство и обрада метала, електротехника и саобраћај.

      

      

   

      

     

           

               

    Фотографије можете погледати О В Д Е.

    

Дан отворених врата - 15.мај 2017.

    

 

 

Одржано пробно ПИСА тестирање у нашој школи

Техничка школа ,,15.мај“ изабрана је да ове године учествује у пробном  ПИСА тестирању. У петак, 28. априла 2017. године, 61 ученик наше школе решавао је задатке у трајању од четири сата. 

             

У овогодишњем тестирању, школе су изабране на основу комплетног списка школа у којима се школују петнаестогодишњи ученици. Када је реч о Србији, преко 95% ученика се налази у првом разреду средње школе, један мали проценат у другом разреду, а још мањи је још увек у основној школи. Овогодишњи захтев Националног ПИСА центра је био да сви региони (према регионализацији коју користи Министарство просвете) и сви типови школа (гимназије, техничке, економске, медицинске, пољопривредне, уметничке) буду заступљени пропорционално свом учешћу у укупној популацији. Наш образовни систем један је од више од 80 система који учествују у овом истраживању.

                    

Иначе, ПИСА je скраћеница од  „Programme for International Student Assessment“(Програм за међународно тестирање ученика).  Реализује се од 1997.године, организује   на три године, а њиме  се проверава функционално знање шеснаестогодишњака. У овом циклусу су то ученици првог разреда средње школе рођени 2001.године. За разлику од претходне прилике за учествовање, коју Србија није искористила 2015. јер нису била обезбеђена средства, овог пута озбиљно се приступило припремама за тестирање 2018.године , јер су на тестирању 2012. наши ученици остварили резултате који су испод просека.

ПИСА тест је, пре свега, осмишљен тако да евалуира ефикасност образовног система, а не поједних школа, наставника или ученика. У испитивању не учествују одељења, већ поједини ученици, одређени према календарском узрасту, који представљају школу у целини, па је тешко обезбедити да одређени наставник буде „репрезентован“ довољним бројем ученика, односно, довољним бројем података о постигнућу. Садржаји који се испитују у ПИСИ не „покривају“ наставне програме у целини, што значи да не можемо говорити о степену реализације наставних програма, па, према томе, ни о доприносу самог наставника.