|
Ко је на мрежи: 7 гостију и нема пријављених чланова
Техничка школа ,,15.мај“ изабрана је да ове године учествује у пробном ПИСА тестирању. У петак, 28. априла 2017. године, 61 ученик наше школе решавао је задатке у трајању од четири сата.
У овогодишњем тестирању, школе су изабране на основу комплетног списка школа у којима се школују петнаестогодишњи ученици. Када је реч о Србији, преко 95% ученика се налази у првом разреду средње школе, један мали проценат у другом разреду, а још мањи је још увек у основној школи. Овогодишњи захтев Националног ПИСА центра је био да сви региони (према регионализацији коју користи Министарство просвете) и сви типови школа (гимназије, техничке, економске, медицинске, пољопривредне, уметничке) буду заступљени пропорционално свом учешћу у укупној популацији. Наш образовни систем један је од више од 80 система који учествују у овом истраживању.
Иначе, ПИСА je скраћеница од „Programme for International Student Assessment“(Програм за међународно тестирање ученика). Реализује се од 1997.године, организује на три године, а њиме се проверава функционално знање шеснаестогодишњака. У овом циклусу су то ученици првог разреда средње школе рођени 2001.године. За разлику од претходне прилике за учествовање, коју Србија није искористила 2015. јер нису била обезбеђена средства, овог пута озбиљно се приступило припремама за тестирање 2018.године , јер су на тестирању 2012. наши ученици остварили резултате који су испод просека.
ПИСА тест је, пре свега, осмишљен тако да евалуира ефикасност образовног система, а не поједних школа, наставника или ученика. У испитивању не учествују одељења, већ поједини ученици, одређени према календарском узрасту, који представљају школу у целини, па је тешко обезбедити да одређени наставник буде „репрезентован“ довољним бројем ученика, односно, довољним бројем података о постигнућу. Садржаји који се испитују у ПИСИ не „покривају“ наставне програме у целини, што значи да не можемо говорити о степену реализације наставних програма, па, према томе, ни о доприносу самог наставника.
У понедељак, 24. априла 2017. године, ученици одељења III-5, смер електротехничар процесног управљањау имали су прилику да у погону Електродистрибуције Прокупље, на часу практичне наставе изведу вежбу "Испитивање електроенергетских трансформатора". Час је реализовао наставник Душан Марковић. Ученици су се упознали са спрегама трансформаторских намотаја и њиховом заштитом.
Сваке године, европска организација STEM Alliance (Science Technologies Engineering Mathematics) широм Европе у другој половини априла организује велику кампању намењену ученицима и наставницима за подизање опште свести о STEM образовању у школама широм света (наука (science), технологија (technology), инжењеринг (engineering) и математика (mathematics).
Већ другу годину за редом у овој кампањи учествују и ученици наше школе. Они су у суботу, 22. априла у необичном амбијенту Архео парка Плочник, на часу математике ,, Логаритми у земљи", чули најпре од археолога Народног музеја Топлице Јулке Кузмановић Цветковић о значају археолошког налазишта Плочник и како се раде археолошка истраживања, а затим се са наставницом математике Слађаном Трајковић подсетили неких примена логаритама у науци. Посебна пажња посвећена је логаритамској скали pH вредности и њеном значају за свакодневни живот, а затим су ченици су експерименталним путем дошли до одређених сазнања.
Шта крије речни профил реке и каква се геолошка активност може уочити, испричала је археолог Јулка Кузмановић Цветковић.
Бројни примери из свакодневног живота подстичу светске стручњаке да стално указују колико су STEM знања важна и колико су савремене школе у обавези да ова знања и предмете учине једнако доступним свима.
Догађај Логаритми у земљи налази се на мапи важних европских STEM догађаја за април 2017. године.
Емисија Радио Београда 1 ,,Фамилиологија" о STEM недељи у Техничкој школи (прилог почиње на 13.20): http://www.rts.rs/page/radio/ci/story/27/radio-beograd-1/2715208/.html
Дана 04.04.2017. године одржан је угледни час из грађанског васпитања. Тема часа била је "Вршњачко насиље". Ученици I2 и I4, заједно са својом професорком, Даницом Вукић, обрадили су тему вршњачког насиља. Притом, користили су податке са интернета и клипове које су сами припремили у школи. Час је био одржан у зборници a предавању су присуствовали ученици и професори школе.