|
Ко је на мрежи: 15 гостију и нема пријављених чланова
У оквиру eTwinning пројекта Let's learn for knowledge , у петак 25. марта, ученици одељења III1 и III3 имали су прилике да са ученцима из Истанбула (Турска)и Прилепа (Македонија) путем скајпа разговарају о коришћењу отпада као енергетског извора гаса. Ученци из Истанбула су представили своје истраживање на ову тему, говорећи о посети једној од највећих електрана депонијског гаса за производњу електричне енергије Ortadoğu Energy у Турској .
Наиме, градска ђубришта садрже знатне количине биолошких материјала чија разградња производи гас који се скупља помоћу перфорираних цеви инсталираних по дну депоније и вертикалних црпки (под вакуумом), затим се компримира и транспортује цевоводом до места за неутралисање или коришћење.
Коришћење отпада као енергетског извора треба проценити као део комплексног решења неутрализације негативних последица скупљања великих количина отпада на депонијама и потенцијалног извора енергије. Гас произведен разлагањем садржи 45 до 65 одсто метана, а његова калоријска вредност варира од 4.500 до 5.850 килокалорија по кубном метру на атмосферском притиску и представља потенцијални извор енергије.
Ученици наше школе су показали велико интересовање за ову тему, били веома активни и показали изузетно знање и сналажење у комуникацији на енглеском језику.
Наша школа се и ове године прикључила Ератостеновом експерименту који на дан пролећне равнодневице у тренутку када Сунце заузима одређени положај (локално подне), реализује у скоро свим земљама света. Ученици одељења II3, III1 и III3 су у уторак 22. марта, рачунали обим Земље помоћу обичног штапа, сенке и математике. Њима су се придружили и ученици ОШ ,,Милић Ракић Мирко" .
Први који је извео овај експеримент био је Ератостен – грчки математичар, географ и астроном који је живео у трећем веку п.н.е.. Измерио је Земљин обим - 39.600 км (савремена мерења показују да је обим Земље по меридијану 40 009,153 km, па се Ератостенов резултат разликује само 0,8%).
Наша школа ове године експеримент је урадила са још две школа Европе:
High School Orde Chopela, Прилеп, Македонија
Резултат мерења које су ученици добили је: 39 914,599 km што је бољи резултат у односу на прошлу годину.
Видео запис овог догађаја О В Д Е.
У среду, 9.марта, у Техничкој школи ученици одељења I1, II2, II3, II4, II5, III3 имали су прилику да учествју у радионици о родној равноправности. Предавач Соња Тошић упознала је учеснике са основним начелима и дала одговор на питање зашто је она важна. Посебна пажња посвећена је праведности и једнакости, а ученици су различитим активностима у радиноници сазнали о важности подједнаке заступљености и учешћа оба пола у различитим контекстима.
Иначе, начело родне равноправности и недискриминације је једно од темељних начела људских права. Ипак, родна неравноправност је још увек врло присутна у огромној већини видова друштвеног живота. Родна равноправност, односно недискриминација на основу пола и рода представља пре свега основно људско право. Жене и мушкарци имају право да живе достојанствен живот.
Ученици трећег и четвртог разреда Техничке школе ,,15. мај" су у среду, 16. марта имали прилике да чују занимљиво предавање о примени математике у форензичкој балистици. Предавач, балистичар одсека Националног криминалистичког центра Ниш, Синиша Анђелковић подсетио је ученике шта проучава форензика, а затим дао преглед активности класичне форензичке експертизе.
Ученици су имали прилику да се упознају са методом парафинске рукавице . Посебна пажња посвећена је примени математике у откривању одређивања путање испаљеног пројектила.
Ово је трећи пут да се oве школске године у нашој школи форензика представи на интересантан начин. Предавање је изазвало велику пажњу ученика и наставника.
Фотографије предавања О В Д Е.
На четвртој Међународној конференцији о настави физике у средњим школама, која је оджана 26-28. фебруара у Алексинцу, ученик наше школе Горан Вукадиновић (II5) представио се са радом Светлосни ефекти услед промене напона . Његова рад један је од десет најбољих по оцени стручног жирија.
На конференцији је учествовало око 130 професора и ученика из Србије, Бугарске, Црне Горе, Босне и Херцеговине, Републике Српске, Македоније, Словеније и Хрватске. Наставници ментори имали су прилике да чују квалтетна предавања предавача са Универзитета из Марибора, Загреба, Београда, Ниша, Крагујевца, Новог Сада, Скопља и Софије. Организатори конференције су Друштво физичара Србије, Друштво физичара Ниш и Подружница друштва физичара Србије Нишавског округа, Алексиначка гимназија, Пољопривредна школа ,,Шуматовац" и Техничка школа ,,Прота Стеван Димитријевић" из Алексинца.