Instagram

50 година школе

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
март 2024

Дестинација:  Дводневно путовање до Копаоника

Време поласка: 03. новембар у 07:00 часова

Време повратка: 04. новембар у 17:40 часова

Број учесника: 122 ученика, 7 наставника, лекар, власник агенције, водич и два возача

Организатор: туристичка агенција „LASEN-TOURS“ из Врања

Први дан – Прокупље – Крушевац – Краљево - Копаоник

Након провере од стране саобраћајне полиције и добијања дозволе за два аутобуса високе туристичке класе у организацији туристичке агенције "LASEN - TOURS" из Врања у 07:00 часова крећемо из школског дворишта ка Крушевцу преко Блаца. Пут до Крушевца протекао је без икаквих проблема и без успутних задржавања.

Прво заустављање аутобуса је на паркингу у близини цркве Лазарице у Крушевцу, задужбину Кнеза Лазара Хребељановића, где стижемо у 8:30 сати. Ученици уз пратњу власника агенције, водича и разредних старешина разгледају цркву Лазарицу, а ученицима се обратио и локални водич који је групи одржао краће предавање. Након тога, у 9:15 сати, крећемо ка манастиру Љубостиња где стижемо у 10:10 сати. Обилазимо женски манастир са црквом Успења Богородице где нас локални водич овог манастира упознаје са архитектуром и животом једног од најзначајнијих споменика моравске школе.

По завршетку посете и краћег одмора у 11:00 крећемо ка Врњачкој бањи. Пут до Врњачке бање је протекао без икаквих проблема и у бању стижемо у 11:35 сати. Ученици проводе време у шетњи и за индивидуално разгледање Врњачке бање.

У 13:00 сати полазимо ка следећој станици - манастир Жича, један од налепших и најзначајнијих српских манастира који по архитектури припада рашкој школи. У Жичу стижемо у 14:00 сати. У међувремену почиње да пада киша која нас је спречила да детаљније разгледамо манастирски комплекс. Ученици су у цркви погледали краћи филм о историји манастира на видео зиду.

У 14:30 сати крећемо  долином реке Ибар и пролазећи поред Матарушке и Богутовачке бање у 15:45 сати стижемо у манастир Студеница који је саградио Стефан Немања, а који представља ремек дело рашке архитектуре. Дочекује нас локални водич који ученицима говори о начину рестаурације живописа овог манастира који је један од највећих споменика светске културне баштине.Киша је престала да пада тако да индивидуално обилазимо манастирски комплекс и у 16:30 крећемо пут Копаоника.

У хотел "ЈАТ apt" стижемо у 18:30 сати. Ученици се по изласку из аутобуса смештају у собе, а након краћег одмора од пута вечерају у ресторану хотела. Након вечере ученицима је омогућена забава у дискотеци „ВРХ“ која је у непосредној близини хотела. Забава је трајала  од 22:00 до 00:30 сати. Након тога ученици одлазе у своје собе и спремају се за спавање.

Други дан – Копаоник – Брус – Блаце - Прокупље

Ученици другог дана устају око 8:00 сати, а доручкују у 9 часова. Након тога ученици имају слободне активности – шетњу по ски стазама прекривеним снегом и по прелепом сунчаном дану разгледају скијашки комплекс „Конаци-Сунчани врхови“. У 13:30 сати ученицима је сервиран ручак. Након прегледа соба од стране особља хотела у 15:00 сати крећемо ка Прокупљу. У Блацу правимо паузу од 30-ак  минута и у 17:40 сати стижемо у школско двориште чиме је наше путовање завршено.

Закључак и анализа постигнутих циљева

• екскурзија је у потпуности испунила све васпитне облике и образовне садржаје у унапређењу рада ученика, остварила планиране циљеве и реализована је у предвиђеном времену
  • ученици и наставници су поступали по правилима понашања Правилника о извођењу ексурзија. Исказали су висок степен одговорности и културе опхођења према материјалним и друштвеним вредностима
  • здравствено стање ученика је било задовољавајуће уз мање интервенције лекара који је пратио групу и локалне амбуланте, а интервенције су биле углавном због преморености, исцрпљености и симптома који их прате
  • организатор екскурзије, агенција „ LASEN-TOURS “ је у потпуности испунила наша очекивања, исказала професионалност и партнерство у остваривању циљева. Аутобуси високе туристичке класе су испуњавали све техничке услове. Стручни водич је изузетно професионално и систематизовано водио ученике за време путовања
  • домаћини хотела су својом љубазношћу и гостопримством учинили све да ово путовање остане у неизбрисивом сећању за све учеснике

Фотографије О В Д Е

Извештај са екскурзије трећег разреда

Датум одржавања екскурзије 15.10.2017. до 18.10.2017.год

Први дан 15.10.2017.год.

Након провере саобраћајне полиције и добијања дозволе, полазимо из школског дворишта у 06 и 10 мин. са два аутобуса агенције Ласен турс из Врања. Правац кретања је Прокупље-Велес-Битољ-Охрид.Уз краћа успутна задржавања и прелазак Српско-Македонске границе у 1145 стижемо на археолошко налазиште Стоби где се са локалним водичем упознајемо са историјатом локалитета.На овој локацији задржавамо се до 1300. Након тога креЋемо ка арехеолошкој локацији Хераклеа где стижемо око 1345. На овој локацији нас локални водич упознаје са историјатом Хераклее. Након тога пут настављамо ка Битољу где стижемо око 1500 сати.Након краћег обиласка у групи ученицима је омогућено индивидуално разгледање Битоља до 1730 сати.У 1730 ученици се прикупљају код аутобуса. У Охрид стижемо око 1930 ,након чега се ученици смештају у своје собе.Вечера је послужена у 2000, а након тога ученици користе слободно време за обилазак шеталишта у граду. У 2300 ученици се враћају у хотел и настављају дружење до 0100 када је обављена прозивка.

Други  дан 16.10.2017.год.

Другог дана ученике будимо у 0800 а у 0830 одлазе на доручак. Након доручка у 0930 ученици крећу ка Охридском језеру туристичким аутобусима. Уз панорамско разгледање језера у 1030 стижемо у музеју на води и ту остајемо до 1110, ученици у пратњи локалног водича разгледају поставку. Након тога полазимо ка манастиру Свети Наум где остајемо до 1330.Након тога крећемо на пут до Биљаниних извора,где се задржавамо око пола сата.У хотел стижемо око 1430. Ученицима је послужен ручак а након тога крећемо у обилазак Старог града у пратњи локалног водича. Обилазак се завршава око 1700 сати. Ученици време до 2000 сати користе за дружење. У 2000 ученицима је послужена вечера, а у 2130 ученици крећу у дискотеку“Харем“.Дружење у дискотеци је трајало до 0045,након чега се ученици враћају организовано ка хотелу. Након прозивке ученици се упућују на спавање.

Трећи дан 17.10.2017.год.

Трећег дана ученике будимо у 0800  а у 0830одлазе на доручак.Након доручка крећемо туристичким аутобусима пут Струге. У Струги стижемо око 10 сати и у пратњи водича панорамски се упознајемо са градом.  Након тога са водичем одлазимо до излаза Црног Дрима из језера, а након краћег разгледања одлазимо до градског шеталишта. Ученицима је након тога омогућено индивидуално разгледање града. У 1300 враћамо се у Охрид. По пристизању у хотел ученицима је послужен ручак. Након ручка ученици имају слободно време до вечере. Многи ученици ово време користе за куповину сувенира и успомена, а поједини за дружење. Вечера је послужена у 1930, а у 2145 ученици крећу пут дискотеке „Хемингвеј“ где остају до 0045. Ученици се организовано враћају у хотел.

Четврти  дан 18.10.2017.год.

Четвртог дана ученике будимо у 0730  а у 0800 ученици доручкују. Након доручка ученици време до 1200 користе за дружење и куповину сувенира. У 1200  ученицима је сервиран ручак и у 1245 крећемо пут Скопља. У Скопље стижемо око 1600.  Ученици за индивидуални обилазак града имају време до 1730. У 1730 крећемо ка граници. Уз краћа успутна заржавања у Прокупље стижемо око 2230.

Закључак и анализа постигнутих циљева

• Екскурзија је у потпуности испунила све васпитне облике и образовне садржаје у унапређењу рада ученика, остваила планиране циљеве и реализована је у предвиђеном времену,
  • Припреме које су претходиле извођењу екскурзије су урађене у складу са Правилником о извођењу екскурзије,
  • Ученици и наставници су поступали по правилима понашања Правилника о извођењу екскурзије.
  • Здравствено стање ученика је било задовољавајуће уз мање интервенције лекаракоји је пратио екскурзију,
  • Организатор екскурзије, агенција „ЛАСЕН ТУРС“ је у потпуности испунила очекивања, исказала професионалност и партнерство у остваривању циљева. Аутобуси високе туристичке класе су испуњавали све техничке услове. Стручни водичи су изузетно професионално и ситематизовано водили ученике за време путовања,
  • Домаћини хотела су својом љубазношћу и гостопримством учинили све да ово путовање остане у сећању за све ученике.

Фотографије се налазе О В Д Е

Школска 2016/2017.

Извештај са екскурзије четвртог разреда

Време поласка : 05.10.2016. у 06:20 часова

Време повратка: 09.10.2016 у 22:00 часова

Број учесника: 76

Екскурзија је изведена у складу са планом и програмом. Томе је допринело узорно понашање ученика, као и одговорност и ажурност одељенских старешина.

На пут смо кренули 05.10.2016. год. у 06:20 часова са аутобуског стајалишта испред техничке школе након прегледа аутобуса и добијања дозволе од стране саобраћајне полиције. У аутобусу је било 64 ученика, 6 наставника, директор, лекар, представник агенције, стручни водич и 2 возача. Са једном успутном паузом у 7:45-7:50 часова у Предејану , на Српско - Македонској граници смо били у 09:20 часова, а у 14:00 часова смо ушли у Грчку и наставили пут Солуна. У Солун смо стигли око 14:50 часова. Следило је панорамско разгледање града, посета савезничком гробљу из Првог светског рата које је подигнуто 1929. године у помен људима страдалим у албанској голготи и 8000 Срба осталих заувек у хумкама Зејтилника. На историју нас је потсетио деда Ђоле, чувар традиције, за коју су заслужни и његов отац Ђура и деда Сава, који су пре њега бринули о хумкама погинулих Срба на српском војничком гробљу. Око 16:30 часова, сместили смо се у хотел ''Минерва'' у самом центру Солуна, а након вечере ученици су имали слободно време за шетњу и разгледање града.

Ујутру смо после доручка обишли цркву Св. Димитрија, а око 08:15 часова смо кренули пут Метеора. Посетили смо радионицу икона и обишли манастир ''Св. Преображења'' , и након ручка у Каламбаки у 16:10 часова кренули смо за Игуменицу. У 19:00 часова укрцали смо се на трајект, и у 20:40 часова смо стигли на острво “Крф”, и сместили се у хотелу ''Потамаки'' у месту Бенитес, 15 км јужније од главног града , где нас је након вечере чекало ''Грчко вече''.

Трећег дана смо кренули за Крф око 8:30 часова за Палеокастрицу . Успут смо посетили  фабрику ретког јужног воћа , донешеног из Јапана које успева само на овим пределима Грчке , "Koun Quat-a"  Mavromatis. Око 12:00 часова долазимо у главни град Крф, где наредна два сата проводимо слободно време шетајући по изненадном пљуску. По повратку у хотел следи купање у базену. Вече смо испунили забавом у дискотеци „Мохито“ у месту Ипсос десетак километара северније од Крфа.

Због јучерашњег невремена, променили смо план па смо острво ''Видо'' - спомен - костурницу посетили наредног дана и успут обишли споменик борцима ''Дринске дивизије'' , где је наш ученик Вукашин говорио речи из приче, јуче написане својом руком у част српских јунака који су свој живот дали приликом пробоја солунског фронта. Уз стихове ''Тамо далеко'' одали смо почаст јунацима албанске голготе. По повратку са острва ''Видо'' бацили смо венац у ''Плаву гробницу'' , и стигавши на Крф посетили смо ''Српску кућу'', где нам је кустос Љубомир Сарамандић говорио о голготи из Првог светског рата, о великом подухвату српских војника који су успели да пораз претворе у победу, да поврате морал, пробију фронт и очувају државу у којој сада живимо. Нова поставка музеја није одушевила посетиоце , поготово оне који су видели ранију поставку . После тога смо обишли цркву св. Спиридона , заштитника острва , и остатак времена провели у шетњи и разгледању града. Око 14:0 часова посетили смо Гувију, место искрцавања српских војника 1916. године а онда је уследио повратак у хотел, уз успутну посету мега маркету ''Лидл''  и припреми за повратак. Поподне смо искористили за купање у Јонском мору.  Време од 18:30 часова било је резервисано за вечеру и слободно време. Петог дана крећемо назад и стижемо у 08:00 часова на трајект Крф-Игуменица. Уз две успутне паузе Јањина и Вериа у 15:00 часова стижемо на Грчко-Македонску границу. Уз кратко задржавање на free shop-у око 16:30ч улазимо у Македониују.

Македонско - Српску границу прелазимо у 19:00 часова и око 22:00 часова стижемо у Прокупље, весели и пуни утисака након повратка са веома садржајног путовања.

Галерију са свим сликама са екскурзије можете видети ОВДЕ

Закључак и анализа постигнутих циљева

•  екскурзија је остварила планиране циљеве.
  • припреме које су претходиле извођењу ексукрзије су урађене у складу са Правилником о извођењу екскурзије.
  • ученици и наставници су поступали по правилима понашања Правилник о извођењу ексурзија.
  • здравствено стање ученика је било у потпуности задовољавајуће, тако да није било потребе за интервенцијом лекара.
  • организатор путовања, агенција LASEN TOURS из Врања реализовала је садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму. Аутобус високе туристичке класе испуњавао је неопходне техничке услове. Стручни водич је професионално и систематизовано водио ученике за сво време путовања. Смештај у хотелима и исхрана су били изузетно добри.
  • време организације екскурзије у складу са планом.

Извештај са екскурзије трећег разреда

Дестинација: Охрид, Република Македонија

Време поласка : 18.10.2016. у 06:00 часова

Време повратка: 21.10.2016. у 22:00 часова

Број учесника: 91

Након техничког прегледа аутобуса од стране саобраћајне полиције и алко-теста возача установили смо техничку исправност оба аутобуса и потпуну спремност возача за пут. Кренули смо у 6:00 часова аутобусима високе туристичке класе на утврђену дестинацију у суседну Републику Македонију планом предвиђеним за извођење екскурзије. На екскурзију је кренуло 84 ученика, 6 професора, лекар и два водича. У првом аутобусу је било 43 ученика (одељења III-1, III-2, III-3), 3 наставника и водич а у другом 41 ученик (одељења III-4, III-5, III-7), 3 наставника, лекар и водич. После сат и по вожње прва пауза је изведена у мотелу Предејане а око 9:20 часова смо већ били на граничном прелазу са Македонијом. У 9:50 часова улазимо у Македонију а око 10:00 часова правимо получасовну паузу на LUK-оиловој пумпи.

Прва предвиђена дестинација је била Стоби. Очекујући хостесе у народној ношњи са амфорама вина из винарије „Стоби“, сачекали су нас локални водичи Старог Града – Стоби, трговачког центра римске и рановизантијске империје који су нас провели кроз историју и археолошке локалитете од најстаријих података који датирају из 6-ог века пре нове ере па све до краја 6-ог века нове ере и ток кроз десетвековну историју овог локалитета. У 12:40 часова полазимо пут Битоља и пролазећи кроз шљивике и ливаде стижемо до налазишта Хераклеа Линкестис, где у пратњи локалних водича упознајемо локалитет и остајемо до 15:15 часова. Након завршеног обиласка крећемо за Охрид. У касним поподневним часовима стижемо у Охрид и по плану екскурзије се смештамо у Хотел Климентица који се налази на самој обали Охридског језера. Организовану вечеру у ресторану хотела имамо у 19:00 часова и након вечере испланирано слободно вече. Ученици нису напуштали просторије хотела а разредне старешине су биле дежурне до 01:30 часова. Понашање ученика је било веома добро током путовања и вечери.

Дан други

Доручак у ресторану хотела је између 08:00-10:00 часова. У 10:15 часова полазимо за манастир св.Наум и у панорамском разгледању националног парка Галичица стижемо до висоравни где у краћој паузи посматрамо реплику музеја на води која датира из периода 12-8 век пре нове ере  где су живела племена Пајонаца. Идући ка изворима Црног Дрима пролазимо кроз прелепе пределе планине Галичице, високе 2256 м која је 1958.године проглашена националним парком, окићена са 176 различитих врста биљака и ретким врстама животиња као што су: рис, медвед, вук, лисица...

У св. Наум стижемо у 11:30 часова и остајемо до 13:00 часова, где уживамо у предивној шетњи и одмору на изворима Црног Дрима а после тога идемо у град Охрид на испланирани ручак и разгледање пешачке зоне. Око 18:00 часова се враћамо у хотел а после вечере, у периоду од 22-24:00 часова по плану време проводимо у дискотеци Харем у самом центру Охрида. Здравствено стање ученика је добро. Надзор разредних старешина је на високом нивоу. Забрањујемо или строго контролишемо унос алкохола у хотел тако да је понашање ученика и дисциплина на високом нивоу.

Дан трећи

Устајемо око 8:00 часова. Доручак је у 9:50 часова, након чега крећемо у обилазак старог града Охрида уз пратњу локалних водича. Делимо се у две групе, где једну води Никола а другу Весна. Водичи говоре српским језиком па нам је комуникација олакшана. Прво застајемо испред цркве св.Софије а онда лаганим ходом узбрдо стижемо до манастира Плаошника, где се упознајемо са ранохришћанском базиликом цркве посвећене св.Пантелејмону. Након тога обилазимо Самуилову тврђаву а у повратку антички и византијски амфитеатар. Тесне камене улице нас наводе на Националу радионицу за ручну израду хартије по угледу на кинески начин из другог века пре нове ере. Разгледали смо експонате Гутенбергове пресе из 1450. године и аутентичне цртеже старе охридске школе. Стижемо до центра града и ту проводимо слободно време до ручка.

После ручка одлазимо до Струге, где се Црни Дрим излива из Охридског језера и наставља свој ток хрлећи у сусрет Белом Дриму и тако здружни заједно у Јадранско море. Поново се враћамо у стари град Охрид где проводимо поподне у шетњи и разгледању града. Након вечере одлазимо на забаву у дискотеку Хемингвеј а по повратку у хотел наступа припрема за сутрашњи повратак.

Дан четврти

После доручка и предаје кључева хотела у 9:15 часова напуштамо хотел и полазимо за Охрид. Време до ручка проводимо у шетњи и шопингу. Око 13:30 часова полазимо за Скопље. Форсираном вожњом преко Кичева, Гостивара и Тетова око 16:30 часова стижемо у главни град Македоније. Шетајући кејом Вардара са друге стране посматрамо вешто урађене реплике: Опере, Народног музеја, Каменог моста (Душанов мост), Скопско кале (тврђава) и наравно споменика Александру Македонском. Све личи на престоницу - мало по угледу на стару Грчку мало на Дубаи - више различитих цивилизација са не много укуса смештених на малом простору. Мали Вардар красе и велике лађе - ресторани, као да се историја кроји ретроактивно. У вечерњим светлима мале метрополе и превеликом жељом да постане велика, седимо у кафићу у сенци споменика бугарског цара Самуила. У 18:50 крећемо за Прокупље и уз једну краћу паузу стижемо око 22:00 часова пуни утисака и сувенира. Сачекао нас је директор школе као прави домаћин и кренули смо свако својој кући.

Галерију са свим сликама са екскурзије можете видети ОВДЕ

• екскурзија је остварила планиране циљеве
  • здравствено стање ученика је било у потпуности задовољавајуће, тако да није било потребе за озбиљнијом интервенцијом лекара. Лекар је сво време био на услузи свим учесницима екскурзије и пружао стручну негу и помоћ.
  • организатор путовања, агенција “Прима плус” из Ниша је реализовала садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму. Аутобуси високе туристичке класе су испуњавали техничке услове. Стручни водичи су професионално и систематизовано водили ученике свo време путовања, а на одређеним локацијама имали смо стручну  подршку локалних водича. Смештај у хотелу је био изузетно добар а исхрана у складу са нормативима.
  • време организације екскурзије je у складу са планом.

Извештај са екскурзије другог разреда

Ученици другог разреда 19. и 20. септембра 2016. године отишли су на дводневну ексурзију. Следи извештај са екскурзије.

Први дан

Након провере саобраћајне полиције и добијања дозволе три аутобуса агенције "Примаплус" у 07:00 часова крећу из школског дворишта ка Крушевцу преко Блаца. Пут до Крушевца протекао је без икаквих проблема.

Прво заустављање аутобуса је на паркингу у близини Лазарице. Ученици уз пратњу водича агенције, разредних старешина и директора школе разгледају Лазарицу у термину од 08:30h - 09:15h. Након тога крећемо ка манастиру Љубостиња, у манастир стижемо око 11:30h. Након обиласка манастирског комплекса и краћег одмора крећемо ка Врњачкој бањи. Пут до Врњчке бање је протекао без икаквих проблема. Ученици време од 12:40 - 15:00h користе за индивидуално разгледање Врњачке бање. По плану је следећа станица био манастир Жича, али у међувремену почиње да пада киша, па на предлог водича и уз нашу сагласност одустајемо од тог обиласка. На овај начин избегавамо ноћну вожњу по лошим временским условима ка Копаонику. У 15:00h крећемо ка манастиру Студеница, а манастир Жича разгледамо панорамски из аутобуса у покрету. У манастир Студеница стижемо у 17:30h где нас дочекује локални водич са којим обилазимо манастирски комплекс. Из манастира крећемо у 18:30h ка Копаонику. У хотелу "Сребрна лисица" стижемо у 20:00h. Ђаци се по изласку из аутобуса смештају у собе а у 21:00h вечерају. Ученицима је након вечере омогућена забава у хотеској дискотеци која је трајала од 22:00h до 01h после поноћи. Након тога ученици одлазе у своје собе и спремају се за спавање.

Други дан

Ученици другог дана устају у 8:00h а доручкују у 9 часова. Након тога ученици имају слободне активности. Због кише и веома хладног времена ученици се забављају у хотелу. У 13:30h ученицима је сервиран ручак, а у 15:30h крећемо из хотела. До Прокупља долазимо преко Бруса и Блаца у 18 сати.

Закључак и анализа постигнутих циљева

• екскурзија је остварила планиране циљеве.
  • здравствено стање ученика је било у потпуности задовољавајуће,те није било потребе за интервенцијом лекара.
  • организатор путовања,агенција "Примаплус д.о.о." из Ниша је реализовала садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму. Аутобуси високе туристичке класе су испуњавали све техничке услове.
  • стручни водичи су изузетно професионално и систематизовано водили ученике све време путовања.
  • смештај остварен у хотелу високе категорије "Сребрна лисица" на Копаонику и исхрана су били изузетно добри.
  • екскурзија је реализована у предвиђеном времену.
  • у потпуности су реализовани постављени циљеви и задаци, па се екскурзија оцењује веома успешном.

Школска 2015/2016.

Извештај о изведеној стручној екскурзији ученика четвртог разреда

Дестинација: Грчка - Солун, Острво Крф

Време поласка: 03.10.2015. год. у 06:15 часова

Време повратка: 07.10.2015. год. у 23:00 часова

Број учесника: 72

На пут смо кренули 03.10.2015. год. у 06:15 часова са аутобуског стајалишта испред школе након прегледа аутобуса и добијене дозволе од стране саобраћајне полиције која је, у односу на предходно договорено време, каснила више од пола сата. У аутобусу је било 63 ученика, 5 наставника, директор школе, лекар, стручни водич, представник агенције која је организовала путовање и 2 возача.

Са једном краћом успутном паузом код Врања од око 15–ак минута у 9:00 сати смо већ били на српско – македонском граничном прелазу који смо брзо прешли након краћих административних формалности.У Македонији смо имали краћу паузу за одмор и освежење, тако да смо већ у 13:30 сати стигли на гранични прелаз Евзони (по грчком времену). Док су водич и представник агенције обавили формалности око прегледа пасоша ученици су имали одмор од око пола сата. Након уласка у Грчку пут је настављен и око 16:15 сати стигли смо у Солун. Уследила је посета савезничком гробљу из Првог светског рата - Зејтинликкоје је подигнуто 1929. год. На историју нас је подсетио помоћник чувеног деда Ђолета чувара традиције Зејтинлика. Након тога смо организовано у пратњи водича посетили цркву Св.Димитрија заштитника Солуна која се налази у строгом центру града,а затим се сместили у хотел "Minerva premier" који се налази у једној од централних градских улица Солуна. Вече је проведено у шетњи и самосталном разгледању центра града и слободним активностима.

Други дан смо око9:10 напустили хотел и кренули пут Крфа. Пролазећи кланцем Темпи посетили смо цркву св.Петке из трећег века где смо провели око пола сата у разгледању и одмору. Пут је даље настављен ка градићу Каламбака где смо стигли око 13:15 сатии где смо обишли радионицу икона одакле смо се упутили ка манастирском комплексу Метеори.Посетили смо и детаљно разгледали манастир св."Преображења господњег" за нас познатог као Велика Метеора, а све то уз пратњу у стручна објашњења нашег водича.Ученици су панорамски из аутобуса разгледали свих шест преосталих„живих“ манастира и остатак од укупно 24 манастира у овој области. Напуштамо Меторе и након паузе за ручак у оближњем ресторану на излазу из Каламбаке око 16:00 сатикрећемо пут Игуменице, луке из које испловљава трајект ка острву Крф.

У луку стижемо непосредно пред полазак трајекта који је испловио тачно у 18:30 сати. Након мирне пловидбе од око сат времена стижемо у луку Лефкими одакле нам је преостало око 50 минута вожње аутобусом до хотела који се налази у месту Benitses на самој обали Јонског мора удаљен 18 км од главног града Крфа. Након смештаја у хотел Potamaki beach ученици су имали слободно вече за одмор и дружење.

Трећег дана смо се око 09:00 сати упутили ка главном граду острва Крфу. После панорамског разгледања градастигли смо до старе градске луке одакле само се бродићем упутили на острво Видо. Након вожње од 15-ак минута стижемо на острво где посећујемо спомен-костурницу палих српских војника у Првом светском рату у пратњи стручног водича који је након завршеног обиласка рецитовао песму „Плава гробница“ Милутина Бојића.

Након минута ћутања и одавања поште палим војницима кренули смо ка бродићу који нас је чекао. У току вожње назад ка граду бачен је венац у море. Одлазимо до "Српске куће" где нам је кустос Љубомир Сарамандић говорио о голготи из Првог светског рата, о великом подухвату српских војника који су успели да пораз претворе у победу, поврате морал, пробију фронт и очувају државу у којој сада живимо.

Након разгледања поставке музеја упутили смо се у центар града уз краћа успутна задржавања на местима која је водич одабрао као интересантна и на њих посебно скренуо ученицима пажњу. Испред цркве св. Спиридона се раздвајамо на више мањих групица и наредних два сата самостално разгледамо град.

По повратку у хотел негде око 16:30 сати ученици време користе за релаксацију и одмор на плажи која се налази непосредно поред хотела. Вече смо испунили забавом у дискотеци „Мохито“ у месту Ипсос десетак километара северније од Крфа.

Четвртог дана кренули смо премаместу Палеокастрица (стара тврђава) и успут посећујемо  фабрику ретког јужног воћа донесеног из Јапана"Koun Quat-a". Ово воће које успева само на острву Крф, а технологију прераде укратко смо видели кроз презентацију на видео зиду коју су нам приредили домаћини.

Негде око 11:30 сати стижемо у Палеокастрицу и разгледамо манастир Свете Богородице након чега ученици наредна три сата користе на плажи уз купање, сунчање, спортовена води и одмор. По повратку у хотел посећујемо Гувију, место искрцавања српских војника 1915. године.

У хотел стижемо у 17:30 сати где је ученицима након вечере приређена забава у дворишту хотела.

Пети дан крећемо из хотела у 8:30 сати и стижемо за трајект који испловљава у 9:30 сати, овога пута из нове луке у граду Крф. У Игуменицу се искрцавамо у 11:30 сати, настављамо пут ка Србији и након једне паузе у 17:00 сати били смо на грчкој граници. Посетили смоFreeshopпо плану и програму и наставили путовање. Успут смо имали још једну краћу паузу кроз Македонију и у 21:00 сати улазимо у Србију. Након паузе у мотелу Предејане уз опште задовољство изведеном екскурзијом у Прокупље стижемо око 23:00 сата.

• екскурзија је остварила планиране циљеве
  • организатор путовања,агенција Lasen - tours из Врања је реализовала садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму. Аутобус,високе туристичке класе је испуњавао све техничке услове.
  • стручни водич је изузетно професионално и систематизовано водио ученике све време путовања.
  • смештај у хотелима и исхрана су били изузетно добри
  • време организације екскурзије у складу са планом.

Видео запис са екскурзије О В Д Е.

Извештај о изведеној стручној екскурзији другог разреда 2015.

Дестинација: Крушевац, Краљево, Ушће, Копаоник

Време поласка: 18. септембар у 06:00 часова

Време повратка: 19. септембар у 19:00 часова

Број учесника: 125 ученика, 8 наставника, директор, лекар и два водича

Организатор: Агенција „Примаплус“ из Ниша

Екскурзија је у потпуности изведена у складу са планом и програмом.

Први дан путовања започео је провером аутобуса од стране саобраћајне полиције и по добијању дозволе у 05:47 учесници екскурзије су распоређени у аутобусима. Кренуло се у 06:00 из Прокупља и без успутних задржавања око 07:30 стижемо у Крушевац где обилазимо цркву Лазарицу, бисер моравске културе, задужбину Кнеза Лазара Хребељановића.

Након тога настављамо пут манастира Љубостиње где посећујемо женски манастир са црквом Успења Богородице. Црква је значајна по томе јер се у њој замонашила кнегинја Милица и добила име Евгенија а касније ту и сахрањена. Архитектура Љубостињске цркве се убраја међу најрепрезентативније споменике моравске школе. После краћег одмора у 10:35 крећемо за Врњачку бању. Учесници екскурзије проводе слободно време у шетњи, обиласку термалних извора и дужем одмору за ручак све до 14:10 када се наставља пут према Краљеву.

Следећа дестинација је била манастир Жича, Мати Србске Црквене и Државне самосталности, свакако један од најлепших и најзначајнијих српских манастира. Манастир је задужбина Стефана Првовенчаног, сазидан почетком 13. века. Жича је била намењена да се у њој крунишу будући краљеви и постављају архиепископи српски. Више пута рушена и обнављана, спољна декорација цркве представља велику загонетку. Озидана упоредо каменом и опеком и споља омалтерисана, обојена загасито црвеном бојом како би подсећала вернике на крв Христову, коју је пролио за њихов спас. Црква је украшена фрескама из различитих епоха, почев од 1220. године па до обнављања двадесетих година XIV века. По архитектури припада такозваној рашкој школи

Око 14:40 смо кренули долином реке Ибар, пролазећи поред хомотермалних бања Матарушке и Богутовачке пут манастира Студенице. Манастир је саградио Стефан Немања, посвећен је Богородици Евергетиди са жељом да то буде гробно место његово и наследника. Студеница је више пута страдала. Данас се сматра ремек делом рашке архитектуре и Мајком Српске Цркве и Земље. Убраја се у ред највећих споменика светске културне баштине.

Духовно обогаћени око 17:30 крећемо према Копаонику где стижемо око 19:30 и смештамо се у хотелу „Сребрна лисица“. После вечере, ученици проводе време у дискотеци од 22:30 до 01:30.

Други дан је по плану испуњен разгледањем скијашких комплекса, шетњом кроз национални парк, јахањем и слободним активностима.

Повратак за Прокупље је уследио после поновног прегледа исправности аутобуса и контроле возача на алко-тест. Кренули смо у 16:30 преко Бруса и Блаца и уз једну краћу паузу стигли око 19:00 у двориште школе.

Закључак и анализа постигнутих циљева

-          Екскурзја је у потпуности испуниа све васпитне облике и образовне садржаје у унапређењу рада ученика.

-          Ученици и наставници су исказали висок степен одговорности и културе опхођења према материјалним и друштвеним вредностима и поставили стандарде понашања.

-          Организатор екскурзије, агенција „Примаплус“ је у потпуности испунила наша очекивања, исказала професионалност и партнерство у остваривању циљева.

-          Домаћини хотела су својом љубазношћу и гостопримством учинили све да ово путовање остане у неизбрисивом сећању за све учеснике.

Видео запис о изведеној екскурзији може се погледати ОВДЕ.

Школска 2014/2015.

Извештај о изведеној матурској екскурзији 2014.

Време поласка : 04.10.2014 у 5:10 часова

Време повратка: 08.10.2014 у 23:15 часова

Број учесника: 76

Екскурзија је изведена у складу са планом и програмом. Томе је допринело узорно понашање ученика као и одговорност и ажурност одељенских старешина.

На пут смо кренули 04.10.2014год. у 05:10 часова са аутобуског стајалишта испред техничке школе након прегледа аутобуса и добијања дозволе од стране саобраћајне полиције. У аутобус је било 71 учника,5 наставника,лекар,стручни водич и 2 возача. Са једном успутном паузом у 8:45 смо већ били на македонској граници ,а у 12:30 смо ушли у грчку и наставили пут Солуна. У Солун смо стигли око 13:30. Следило је панорамско разгледање града,посета савезничком гробљу из првог светског рата које је подигнуто 1929 године у помен људима страдалим у албанској голготи и 8000 срба осталих заувек у хумкама зејтилника. На историју нас је посетио деда Ђоле чувар традиције за коју су заслужни и његов отац Ђура и деда Сава који су пре њега бринули о хумкама погинулих срба на српском војничком гробљу. После тога смо посетили цркву св.Димитрија заштитника солуна ,а затим се сместили у хотелу "Вергина" . Вече је проведено у шетњи и слободним активностима.

Други дан смо кренули за Крф око 7:10. Пролазећи кланцем Темпи посетили смо цркву св.Петке из трећег века ,радионицу икона у Каламбаки и свету земљу Метеоре где смо обишли манастир св."Преображења господњег", METAMORPHOSSIS за нас познатог као Велика Метеора. Уз панорамско разгледање свих преосталих шест живих манастира и остатак од укупно 24 манастира у овој области напуштамо Меторе и крећемо пут Игуменице. Почела је киша која нас је пратила све време екскурзије.

Идући кланцем Темпи којим се Тесалонијско море,путем реке Пињос, исцедило у Егејско море масив планине Олимп,покривен маглом се лагано спуштао према мору. Стигли смо за трајект у 19:30ч и после два сата пута искрцали се на Крф ,где смо се сместили у хотелу "Оасис" у месту Пераме десетак километара од главног града Крфа.

Трећи дан смо после панорамског разгледања острва по највећем пљуску стигли до "Српске куће" где нам је кустос Љубомир Сарамандић говорио о голготи из првог светског рата,о великом подухвату српских војника који су успели да пораз претворе у победу,да поврате морал,пробију фронт и очувају државу у којој сада живимо. Због непредвиђеног невремена  променили смо план и вратили се у хотел где смо искористили време за купање у базену хотела у коме смо били смештени и слободним активностима. Поподне смо искористили за шопинг у маркетима "Jambo" и "Lidl". Вече смо испунили забавом у дискотеци Мохито у месту Ипсос десетак километара северније од Крфа.

Четврти дан нас је поново пробудила киша и грмљавина. Наш план да посетимо острво Видо,за који смо се толико спремали и жељно ишчекивали је дефинитивно пропао. Море се узбуркало а небо склопило. Кренули смо према плажи Палеокастрица (стара тврђава) и успут посетили Гувију,место искрцавања српских војника 1915 године, посетили фабрику ретког јужног воћа ,донесеног из Јапана које успева само на овим пределима грчке , "Koun Quat-a"  Mavromatis. Киша нас је пратила све време пута и стигавши до плаже Палеокастрица није нам дозволила да се успемо до манастира и након паузе од пола сата враћамо се назад на Крф и после обиласка цркве св.Спиридона поподне проводимо у шетњи и разгледању града ,слободним активностима и одмору.

Пети дан крећемо из хотела у 7:45ч и стижемо за трајект у 9:30ч. У Игуменицу се искрцавамо у 11:30ч и након једне паузе у 17:10ч смо били на грчкој граници. Посетили смо free shop по плану и програму и наставили путовање.  Успут смо имали још једну краћу паузу кроз Македонију и у 21:00ч улазимо у Србију. Уз уопште задовољство изведеном екскурзијом у Прокупље стижемо око 23:00ч уз песму и коло испред аутобуса у присуству родитеља и домаћина ,директора школе.

Закључак и анализа постигнутих циљева

• екскурзија је остварила плаинаране циљеве
  • припреме које су претходиле извођене ексукрзије су урађене у складу са Правилнокм о извођењу екскурзије
  • организатор путовања ,агенција PRIMA PLUS D.O.O. из Ниша је реализовала садржај екскурзије према предвиђеном плану и програму изузев посете острва Видо и разгледања спомен костурнице палим српским војницима у првом светском рату и посете манастиру св.Богородице у Палеокастрици које због лоших временских услова није могло бити изведено. Аутобус,високе туристичке класе је испуњавао техничке услове изузев проблема прокишњавања за време невремена које је увело нервозу међу ученицима.
  • стручни водич је професионално и систематизовано водио ученике све време путовања. Недостајала је фронтална интерактивна комуникација на појединим значајним местима (Велика метеора,спомен плоча на Гувији)
  • Смештај у хотелима и исхрана су били изузетно добри
  • време организације екскурзије у складу са планом

Видео запис о изведеној екскурзији може се погледати ОВДЕ.

Дводневна екскурзија за ученике другог разреда

На дводневну ексурзију  кренуо је 131 ученик другог разреда , 8 професора, лекар и директор школе. Туристичка агенција ,,Хало Травел“ из Ниша је за успешно извођење ове екскурзије обезбедила  два аутобуса високе туристичке класе.

Ученици су на овој екскурзији посетили цркву Лазарицу у Крушевцу, као и манастир Љубостињу , недалеко од Трстеника.

У Врњачкој бањи, ученици су слободно време искористили разгледајући пешачку зону бање. Ту су имали прилике да виде  највећи опанак на свету ( уписан у Гинисову књигу рекорда), врњачког врапца Гочка, мост Љубави - једну од највећих атракција бање, као и прелепе врњачке паркове.

Посетом манастиру Жича у близини Краљева  ученици су имали прилике  да погледају овај српски средњовековни манастир из прве половине XIII век, задужбину Стефана Првовенчаног.

Настављајући пут  Ибарском магистралом, ученици су стигли на Копаоник. После смештаја у хотел Јат Апартмани,  организована је дискотека. Други дан екскурзије, ученици су слободно време провели за индивидуалне активности и разгледање апартмана Конаци - Сунчеви врхови.

У Прокупље су стигли око 18.30 часова.

Екскурзија је реализована у периоду од 11-12.10.2014.

Видео запис о изведеној екскурзији налази се ОВДЕ.

Школска 2013/2014.

Матурска екскурзија 2013

Време поласка: 20. октобар у 6:00 часова

Време повратка: 24.октобар у 23:00 часа

Слике са екскурзије

Екскурзија је изведена у потпуности према плану и програму. Томе најпре дугујемо изванредном понашању ученика који су похваљени од домаћина хотела, организатора путовања агенције "LASEN TOURSA" , стручног водича и возача аутобуса за свеукупно понашање током путовања, посете бројним манастирима и српским знаменитостима на Крфу, као и активностима у слободном времену. Допринос томе су сигурно дали и непрестана будност и ажурност одељенских старешина и директора школе чиме је створена атмосфера узајмног поштовања и веће мотивације у реализовању програма. Посебну захвалност дугујемо стручном водичу Верици Ђорђевић дипл. туризмологу, археологу и историчару уметности на изузетном залагању и подсећању на грчку митологију и историју страдања српског народа. На тај начин екскурзија је и хронолошки и просторно потпуно испунила очекивања свих учесника.

Први дан путовања започео је провером аутобуса од стране саобраћајне полиције и након добијања дозволе кренули смо у 6:00 са паркинга испред школе. Уз две успутне паузе у 14:00 смо прешли границу са Грчком да би нам се око 15:00 у Солуну придружио стручни водич. Најпре смо обишли савезничко гробље у Солуну (Зејтинлик) где нас је дочекао и на историју подсетио Ђорђе Михајловић. Након тога смо посетили цркву Светог Димитрија и кренули у панорамско разгледање града. Поподне смо провели у шетњи уз обалу Егејског мора, а у 18:00 кренули за Паралију. Око 19:00 смо стигли у хотел “PARALIA IN”. После смештаја и вечере учесници екскурзије су отишли на спавање.

Други дан смо кренули за Крф одмах после доручка у хотелу. Успут смо видели платамонски замак (13. век) идући кланцем Темпи све до цркве Света Петка (3. век) где смо се кратко задржали и око 9:30 смо пошли пут комплекса манастира Метеори. У подножју манастира смо посетили радионицу икона. Око 12:10 смо кренули према манастиру Велика Метеора, задужбина Светог Јоасафа и Светог Антанасија. После посете манастиру око 13:40 смо кренули кроз тесалијску равницу према Игуменици. На видику смо све време имали највећу планину Пиндос, прошли поред пресонице Трикала где је рођен Асклепије, Грчки Бог здравља. Трајектом смо из луке Игуменица пребачени до острва Крф где смо се сместили у хотелу “HELLINIS” близу међународног аеродрома Joanis Kapodistrias.

Трећи дан смо посетили храм на Jонском мору на полуострву Канони. Одатле смо аутобусом кренули до града Крфа. Око 10:00 смо напустили аутобус и пошли пешице у посету српској кући где нам је кустос Љубомир Сарамандић говорио о српској голгоди из 1916. године. Идући пешице дуж обале јонског мора стижемо до старе луке одакле бродићем одлазимо на острво Видо у посету спомен костурнице палих српских војника у Првом светском рату. Уз одавање почасти чита се песма “Плава Гробница” песника Милутина Бојића који је сахрањен на Зејтинлику, а у повратку са бродића се баца венац свежег цвећа у море уз звуке песме “Тамо Далеко”. По повратку у град посетили смо храм Светог Спиридона и слободно поподне је искоришћено за шетњу Старим градом.

Осећало се изузетно поштовање према Србима од стране Крфљана. То није изненађујуће имајући у виду да је острво које је имало 100 000 људи 1916. године примило 150 000 људи од којих је 8 000 Срба заувек остало у "Плавој гробници". Након тога многи наши грађани су били ожењени Крфљанкама, а међу њима и Милан Стојадиновић и Александар Цинцар Марковић. То је дало посебан печат у зближавању народа. Крушевац је братски град са Крфом.

Вече је протекло у дискотеци MOSITO.

Четврти дан смо обишли фабрику за производњу ликера MAVRO MATIS. После дегустације производа од воћа KUNKVATA, биљке сличне поморанџи, која је увезена из Јапана и расте само на овом острву. Уследило је панорамско разгледање храма Светог Ђорђа и Светог Михајла које су изградили Енглези у 19. веку, Сахат куле (која личи на Петроварадинску), манастир Палеокастрица (стара тврђава), а након тога купање и одмор на истоименој плажи. У 13:15 одлазимо у Гувију, место искрцавања српсих војника. После одате почасти на спомен плочи, слободно поподне је проведено у  одмору на плажи.

Пети дан напуштамо хотел без иједне примедбе домаћина у 04:30. Укрцавамо се на трајект и у свитање стижемо у луку Игуменица. Уз једну кратку паузу стижемо у Солун где проводимо слободно време у разгледању града и после ручка око 15:00 крећемо за Србију. Уз краће задржавање на FREE SHOP-у у Прокупље стижемо око 23:00.

Нисте регистровани, не можете оставити коментар.