Instagram

Instagram

Наша школа

youtube snimak

50 година школе

CatchCODE апликација

catchCODE

Сајт Техничке школе "15.мај" доживео је редизајн!

Одлично, ово је право освежење! - 65.3%
Није лоше свиђа ми се. - 18.6%
Ништа боље него што је било. - 4%
Мислим да је стари сајт био мало бољи. - 3.3%
Упропастили сте онакав сајт! - 8.8%
Гласање у овој анкети је завршено
новембар 2024
пусчпсн
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Посетилаца online

Ко је на мрежи: 15 гостију и нема пријављених чланова

2465816
Данас
Јуче
Ове недеље
Прошле недеље
Овог месеца
Прошлог месеца
Укупно
1525
3717
8432
2448451
27195
44690
2465816

Ваша IP адреса: 18.223.210.249
Серверско време: 2024-11-21 19:34:50

Срећан Ускрс!

Логаритми у неолитском насељу Плочник

Ученици одељења II1 и III6 су у четвртак 2.априла  заједно са наставницом математике Слађаном Трајковић  посетили  археолошко налазиште Плочник. Циљ посете био је да се ученици упознају са применом логаритама у археологији.

Домаћини налазишта су ученицима представили   археолошки локалитет винчанске културе, показали  пронађене остатке керамике и примерке фигуралне пластике, и указали да су на налазишту Плочник пронађени бакарно сечиво и камена секира, за које се процењује да су стари 7.500 година, што потврђује чињеницу да је Плочник прво место у коме су произвођени метално оруђе и алатке у праисторији. Открића из прве деценије 21. века указују да је реч о најстаријем металуршком центру на свету.

Час математике Логаритми у археологији одржан је у једној од  реконструисаних кућица  из доба неолита. Ученици су имали прилике да сазнају које се методе користе за утврђивање старости археолошког налаза, а посебна пажња посвећена је методи датитања радиоактивним угљеником C14. Часу математике присуствовала су и два археолога које су својим објашњењима допринеле да овај час буде још занимљивији.

Видео запис посете Плочнику може се погледати О В Д Е.

Бесплатан интернет у нашој школи

У петак, 27.марта екипа фирме NT-WiFi из Београда инсталирала је уређаје за бесплатан интернет у нашој школи. Свесни да интернет игра важну улогу у школству 21.века, увођење бесплатног WiFi  система у школи ће ученицима омогућити ефикасније и квалитетније школовање.

Иначе, наша школа је августа 2014.године добила пројекат ,,Развој информатичке инфраструктуре у школама у Србији′′. Он се ослања на смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању, Националног просветног савета Републике Србије из 2013.године.
Реализација овог дела пројекта подразумевала је постављање бежичне приступне тачке на постојећу ADSL линију чиме је школа добила покривеност бежичним интернетом.

 

Распоред полагања ванредних испита у априлском испитном року

Полагање испита у априлском испитном року биће организовано у периоду од 30. марта до 16. априла 2015. године.

Распоред полагања може се погледати О В Д Е.

Ератостенов експеримент

У петак, 20.марта, ученици и наставници наше школе су учествовали у Ератостеновом експерименту - на дан пролећне равнодневице, у тренутку када  Сунце заузима одређени положај (локално подне), рачуна се  обим Земље помоћу обичног штапа, сенке и математике.

Први који је извео овај експеримент био је Ератостен – грчки математичар, географ и астроном који је живео у трећем веку п.н.е.. Измерио је Земљин  обим - 39.600 км (савремена мерења показују да је обим Земље по меридијану 40 009,153 km, па се Ератостенов резултат разликује само  0,8%).

Ове године у експерименту је учествовало 264 школа Европе.  Главни покретач експеримента је Грчка и цео пројект има подршку Европске Уније.

Наша школа  експеримент је урадила са још седам школа Европе:

Karatoula Ilias Junior High School, Karatoula , Грчка,

Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola, Мађарска,

Bishop Roman Ciorogariu High School, Oradea, Румунија

2nd Junior High School of Nikaia, Nikaia, Грчка

SOU"Goce Delcev", Валандово, Македонија

COLEGIUL Tehnic Dumitru Mangeron Bacau,  Bacau, Румунија

ОШ ,,Николај Велимировић“ Шабац

Наша најбоља мерења су 41 021,6904 km  и 39 456,64 km.

Видео запис овог догађаја налази се О В Д Е.