ПРАВИЛНИК о календару образовно-васпитног рада средњих школа за школску 2024/2025. годину
ПЛАН УПИСА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОДИНУ
primalac: Sopstveni prihodi budžetskih korisnika Tehnička škola ,,15.maj“
uplata se vrši na račun škole:
840-31302845-09
model 97
poziv na broj
20-01950-04-01-742317-00
|
Ко је на мрежи: 15 гостију и нема пријављених чланова
Техничка школа ,,15.мај“ изабрана је да ове године учествује у пробном ПИСА тестирању. У петак, 28. априла 2017. године, 61 ученик наше школе решавао је задатке у трајању од четири сата.
У овогодишњем тестирању, школе су изабране на основу комплетног списка школа у којима се школују петнаестогодишњи ученици. Када је реч о Србији, преко 95% ученика се налази у првом разреду средње школе, један мали проценат у другом разреду, а још мањи је још увек у основној школи. Овогодишњи захтев Националног ПИСА центра је био да сви региони (према регионализацији коју користи Министарство просвете) и сви типови школа (гимназије, техничке, економске, медицинске, пољопривредне, уметничке) буду заступљени пропорционално свом учешћу у укупној популацији. Наш образовни систем један је од више од 80 система који учествују у овом истраживању.
Иначе, ПИСА je скраћеница од „Programme for International Student Assessment“(Програм за међународно тестирање ученика). Реализује се од 1997.године, организује на три године, а њиме се проверава функционално знање шеснаестогодишњака. У овом циклусу су то ученици првог разреда средње школе рођени 2001.године. За разлику од претходне прилике за учествовање, коју Србија није искористила 2015. јер нису била обезбеђена средства, овог пута озбиљно се приступило припремама за тестирање 2018.године , јер су на тестирању 2012. наши ученици остварили резултате који су испод просека.
ПИСА тест је, пре свега, осмишљен тако да евалуира ефикасност образовног система, а не поједних школа, наставника или ученика. У испитивању не учествују одељења, већ поједини ученици, одређени према календарском узрасту, који представљају школу у целини, па је тешко обезбедити да одређени наставник буде „репрезентован“ довољним бројем ученика, односно, довољним бројем података о постигнућу. Садржаји који се испитују у ПИСИ не „покривају“ наставне програме у целини, што значи да не можемо говорити о степену реализације наставних програма, па, према томе, ни о доприносу самог наставника.