ПРАВИЛНИК о календару образовно-васпитног рада средњих школа за школску 2024/2025. годину
ПЛАН УПИСА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОДИНУ
primalac: Sopstveni prihodi budžetskih korisnika Tehnička škola ,,15.maj“
uplata se vrši na račun škole:
840-31302845-09
model 97
poziv na broj
20-01950-04-01-742317-00
|
Ко је на мрежи: 18 гостију и нема пријављених чланова
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА И ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА ДРУГО ПОЛУГОДИШТЕ ШК.2021/2022.год.
Raspored-pisanih-drugo-polugodiste-2021-22.pdf
Уз поштовање епидемиолошких мера, сечењем славског колача и доделом признања бележен је Свети Сава. Овај дан је ненаставан.
-У нашој школи традиционално смо поделили признања за литарални и ликовни конкурс који организујемо на нивоу школе, као и призање за најхуманији подвиг године. Награде су мотивација нашим ученицима да буду још бољи. Изостао је културноуметнички програм, јер епидемиолошка ситуација није повољна и строго се придржавамо свих мера- казала је директор Техничке школе „15.мај“ Биљана Миленковић.
На ликовном конкурсу посвећеном Светом Сави прву награду је добила Анастасија Танасковић ученица 1/5 разреда, а прва награда за литерални конкурс додељена је Владимиру Јаћевићу ученику 2/1 разреда. Специјалну награду добила је Текстилна секција која је урадила две иконе Светог Саве. Желимо да нагласимо да су сви радови добри, из срца написани, али смо ипак морали да истакнемо по један из обе области.
Традиционално додељујемо и признање у виду похвале онима који су се истакли у хумантарном раду. Ове године похвалу за хуманост добили су представници Ђачког парламента: Александар Ибрић 3/3 који је председник парламента, Лазар Мирковић 3/5 и Анастасија Ристић 1/2.
Школа похваљује и све остале ученике Ђачког парламента који су несебично учествовали у хуманитарним акцијама и показали своје велико срце.
Анђела Вукашиновић 1/2
РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА ВАНРЕДНИХ ИСПИТА
ФЕБРУАРСКИ РОК Шк. 2021/2022 год.
У анонимној анкети коју је спровела психолог школе тш: „15.Мај“, Марија Милошевић, учествовало је 268 ученика, 191 дечaк и 77 девојчица. Анкета је урађена на заједничој иницијативи Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања, занемаривања и дискриминације, Тима за спречавање употребе психоактивних супстанци и Ученичког парламента школе.
Ученици су дали одговоре на 15 различитих питања а циљ анкетирања је био да се утврди степен информисаности ученика о опојним дрогама, да се испитају њихови ставови у вези са злоупотребом тих средстава као и њихов ниво информисаности о распрострањености опојних дрога у социјалној средини.
Адолесценти су у највећем ризику од овог порока, пред њима је веома јак изаов. Под великим притиском вршњака, разних проблема у породици, у школи или у друштву, ово раздобље живота је најризичније.
На питање да ли је дрога штетна по човеково здравље, 90,1% ученика је одговорило да јесте и да је законом забрањена употреба наркотика. Скоро 60% ученика сматра да је најризичнији период када млади први пут крену са конзумирањем наркотика управо почетак средње школе, 19% сматра да је то пред крај средље школе а 14,6% ученика сматра да највећа опасност вреба пред крај основне школе.
Две трећине испитаних ученика познаје некога из свог окружења ко конзумира наркотике а 40% њих сматра да по понашању може да закључи да ли је нека особа зависник од ПАС, док би 37% ученика по погледу, очима препознала зависника од ове опаке навике.
Када је у питању разлог зашто млади поклекну пред овим пороком, у једнаком проценту сматрају да је то из радозналости и жељом за популарношћу у друштву (по 29%) а затим су разлози: на наговор пријатеља, због утицаја лошег друштва али и због проблема у породици или школи.
О томе ко је најкомпетентнији да говори о проблему наркоманије, ученици сматрају да су то стручњаци (психолози, педагози и лекари), затим родитељи, школа па тек онда медији. Чак 58,8% испитаних ученика сматра да им не треба више информација о овом пороку него што већ зна.
Мало више од половине ученика би знало да наведе између једне и пет врста наркотика-да је чула за њих; 15% њих не зна ни за једну дрогу; око 16,5% ученика зна за 5-10 различитих наркотика док око 12% њих је чуло за више од десет врсти ове опасне зависности.
Када смо питали ученике, по њиховом мишљењу, која су то места где је дрога младима најдоступнија, 41% њих сматра да су то улица и паркови, затим кафићи и дискотеке али и приватне, кућне журке и окупљања а чак једна трећина испитаника сматра да би могла, уколико би пожелела, врло лако да набави наркотике.
Да ли је њима некада понуђено нешто од наркотика, 73% анкетираних ученика је рекло да није, скоро 10% испитаника је рекло да су им један пут понудили да узму неки наркотик а чак 16% њих је било у прилици да посегне за овим пороком небројено пута. Њих 9, односно 3,4% је конзумирало неку од дрога не знајући шта користи.
У ситуацији када би сазнали да неко њима близак: брат, сестра, пријатељ конзумира наркотичка средства, више од половине њих би рекло његовим/њеним родитељима а чак 40% њих не би никоме ништа помињала, сматрају да је то проблем те особе и да то њих не интересује.